Tuesday, February 8, 2011

Selamat Datang Ke Blog Pekan Rabu Alor Setar
Pekan Rabu Alor Setar merupakan destinasi pelancungan ditengah bandar Alor Setar kini dengan kemudahan terbaru disediakan escalator dari hentian bas Medan Tunku untuk menyeberang Jalan Tunku Ibrahim ke Pekan Rabu.

Gambar Menara Pekan Rabu Alor Setar



Lapuran dari Wikipedia :


Lapuran Pengunjung :

Saya dapati ramai pengunjung yang telah mengambil gambar dan menulis mengenai Pekan Rabu Alor Setar didalam blog, antaranya ialah : (maaf jika blog anda tidak tersenarai, saya guna search google sahaja).











2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Tahniah Pekan Rabu!..tapi semua semua perlu ingat dan sedar diri..Cek Det (Tun Dr Mahathir – bekas Perdana Menteri Malaysia) ialah seorang manusia ciptaan Allah. Beliaulah yang telah banyak berjasa untuk menghidupkan kembali Pekan Rabu yang nak mampus satu ketika dulu. Tetapi terdapat ramai mangkok2 hayun yang bencikan beliau. Yang menyedihkan lagi, peniaga2 dalam Pekan Rabu tu sendiri yang tak sukakan Dr Mahathir. Bolih dikatakan majoritinya tak sukakan beliau. Ada yang tergamak memakinya, menyumpah, mengutuk dan macam2 lagi. Maaf aku nak kata..orang2 tu semua memang jeneh tak sedaq diri..tak mengenang jasa..dah boleh tumpang cari makan dengan selesa disitu depa lupa kepada orang yang berjasa. Kalau tak ada kuota untuk peniaga2 bukan Melayu, bukan aku nak sembang la…habis peniaga2 Melayu diPekan Rabu akan terpelanting. Perkara ini pun perlu hangpa sedari…siapa yang mempertahankannya. Aku menjejak kaki diPekan Rabu tu sejak awal tahun 60an lagi. Dari Pasar Yaakob, Padang Pasirlah, macam2 fasa lagi sebelum ni. Sekarang ni sudah masuk fasa yang keberapa belas aku pun tak tau…

    ReplyDelete